Instruktører

Navn: Shihan Mads Friis

Grad: 5. dan

Shihan Mads har trænet Kyokushin karate siden 1981 og undervist siden 1987. Shihan underviser det høje hold om mandagen.

Shihan Mads har en gloværdig karriere bag sig, hvor han bla. har vundet Danish Open i knock down 4 år i træk og DM i kata tre gange, senest i 2015. I 1995 deltog han ved VM i knock down i Tokyo og nåede til 3. runde. Shihan Mads blev gradueret til 3. dan i Japan i 1994 af Sosai Mas Oyama (grundlæggeren af Kyokushin) og til 4. dan i 2003 og 5. dan i 2015 begge gange også i Japan af den nuværende præsident for organisationen Kancho Midori.

Shihan Mads er Chefinstruktør for Frederiksberg Karateskole og medlem af Teknisk Komite for Dansk Karate Union.

Navn: Sensei Julian Leander

Grad: 3. dan

Sensei Julian har trænet Kyokushin karate siden 1982 og har undervist siden 1990. Sensei Julian underviser det høje hold om onsdagen, og udover en god gang hård træning, lægger han også meget vægt på den mentale del af karaten. Ved siden af undervisningen er Sensei også formand for Frederiksberg Karateskole.

Sensei Julian har deltaget på et hav af lejre i ind og udland og del turneringer igennem sin lange karriere, hvor hans bedste resultat var da han vandt Copehagen Open i 1988.

Sensei Julian er uddannet kampleder og international hjørnedommer.

Navn: Sensei Lars Martinussen

Grad: 4. dan

Sensei Lars har trænet Kyokushin karate siden 1986 og undervist siden 1989. Sensei Lars underviser begynderholdet hver mandag.

Sensei Lars blev Danmarksmester i semikontakt i 2003 og har en sølv og bronze fra 2002 og 2001.

Sensei er uddannet kampleder og medlem af dommerkomiteen i Dansk Karate Union, ansvarlig for afholdelse af Danish Open, samt medlem af bestyrelsen på Frederiksberg Karateskole.

Sensei Lars blev gradueret til 3. dan i november 2010 efter en meget flot præstation hvor han bl.a. kæmpede sine sidste 24 kampe med en brækket fod! I 2017 blev Sensei Lars gradueret til 4. dan i forbindelse med World Cup i Kazakhstan af vores nuværende præsident for organisationen Kancho Kenji Midori.

Navn: Sensei Kim Paulsen

Grad: 3. dan

Sensei Kim har trænet Kyokushin karate siden 1994 og har undervist siden 1999. Sensei Kim underviser på kampholdet hver torsdag og på begynderholdet hveranden onsdag. Sensei Kim har været på flere træningsophold i Japan og i 2004 boede han der i ½ år hvor han trænede under Kyokushin-legenderne Sensei Nicholas Pettas og Sensei Norichika Tsukamoto. Sensei Kim har deltaget i mange turneringer i ind- og udland og hans bedste resultater er en 2. og 3. plads til Danish Open og 2. plads til DM i knock down. Sensei Kim blev gradueret til 3. dan i november 2010 efter en overbevisende præstation som bl.a indebar 30 hårde kampe.

Sensei Kim er udover at være instruktør også bestyrelsesmedlem på skolen.

Navn: Sensei Diana Kriegel

Grad: 3. dan

Sensei Diana startede på Kyokushin Karate helt tilbage i 1976 i Roskilde under den daværende Senpai Christian Juhl Hansen. Senpai Diana trænede i tre år og opnåede graden 4. kyu (grønt bælte). Herefter fulgte en længere pause fra karaten, men i 2001 vendte Diana tilbage og startede på Frederiksberg Karateskole, denne gang fast besluttet på at følge Kyokushin-vejen, og samtidig vise at køn og alder ikke er nogen hindring.

Efter en intensiv træningsindsats, og en meget imponerende graduering, bestod Diana til 1. dan i november 2007 og i november 2010 til 2. dan efter en særdeles overbevisende præstation. I 2017 blev Sensei Diana gradueret til 3. dan på den årlige sommerlejr, som den kun anden kvinde i Danmark.

Sensei Diana har undervist børneholdet siden 2006, og gør det stadigvæk, og er samtidig medlem af bestyrelsen på Frederiksberg Karateskole.